Friday, May 4, 2012

Kata-kata hikmah:


1) Aku ingin melihat Allah SWT tetapi , keupayaan aku tidak mampu, namun aku mampu melihat keagungan Ciptaan dan Kejadian Allah.
Aku rindu mendengar kata-kata Allah SWT tetapi aku dapat mendengar kata-kataNya dalam Al-Quran Al-Karim.
Aku ingin bersahabat dengan Allah SWT, maka aku hanya mampu bersahabat dengan Rasulullah SAW dan Hadis-Hadis yang Baginda wariskan pada ulamak-ulamak....
2) Sesiapa yang hendak mengetahui kedudukannya di sisi Allah maka lihatlah kedudukan Allah di dalam hatinya. Sesungguhnya Allah SWT meletakkan kedudukan hambanya di sisiNya sebagaimana hamba meletakkanNya di dalam dirinya."

3) Seangkuh & sehebat manapun kamu,namun kesejadah jua DAHImu sujud...Seindah manapun pakaianmu,secarik KAIN dan secebis KAPAS jua membalutimu...Sebesar dan seindah manapun RUMAHmu,sekujur badan yang dalam GELITA jua tempat tinggalmu...Seramai manapun KAWANmu dan sebanyak manapun DUIT/HARTAmu,tetapi kamu tetap akan keseorangan...Secantik manapun rupamu,TULANG PUTIH jua yang akan kekel ditubuhmu...DISANA,hanya akan tinggal adalah AMAL IBADAT yang menjadi TEMANmu...




4) Jadikanlah al-Quran sebagai penawar hatimu,zikir sebagai penghibur hatimu,solat sebagai pelindung dirimu dan takwa sebagai pangkal dalam hatimu...

5) "Sesunguhnya medan berbicara itu tidak semudah medan berkhayal. Medan berbuat tidak semudah medan berbicara. Medan berjihad tidak semudah medan bertindak dan medan jihad yang benar tidak semudah medan jihad yang keliru" [ Al-Imam syahid Hassan Al-Banna ]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...