Sunday, September 16, 2012

Doa Untuk Bumi Syam


AlHajjaj bin Yusuf asSaqafi pernah berkata tentang penduduk bumi Syam:

'Jangan kami tertipu dengan sifat sabar mereka, dan jangan kamu memperlekehkan kekuatan mereka. Jika mereka bangkit untuk menolong seseorang, mereka tidak akan membiarkannya sehinggalah mereka meletakkan mahkota di atas kepala orang itu. Jika mereka bangkit menentang seseorang, mereka tidak akan melarikan diri sehinggalah mereka dapat memenggal leher orang itu. Mereka adalah sebaik-baik tentera di bumi ini'.

'Takutilah kamu tentang tiga perkara mengenai orang Syam: Pertama, wanita-wanita mereka jangan kamu sakiti, kerana nanti kamu akan dibaham seperti singa membaham mangsanya. Kedua, bumi mereka, kerana nanti kamu akan diperangi oleh batu-batan dari gunung-gunung mereka. Ketiga, deen (agama) mereka, kerana nanti mereka akan memusnahkan dunia kamu'.

Seorang taghut seperti AlHajjaj, yang pernah merosakkan Kaabah dengan meriam batu (manjanik) sendiri merasa gerun untuk berhadapan dengan ahli Syam. Sehingga sekarang mereka setelah beberapa bulan berlalu, mereka masih cekal melawan kezaliman thaghut di bumi mereka. Semoga mereka mendapat kemenangan dalam masa yang terdekat, insya Allah.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...